Vodilni poslovni in motivAkcijski

trener, predavatelj in svetovalec v Evropi - za resno pomoč pri doseganju vaših osebnih in poslovnih ciljev

 
 
 

080 32 30

 
 
 

Košarica

 
 

Kako hitro in učinkovito rešiti prepir?

Kako hitro in učinkovito rešiti prepir?

Večina ljudi ne mara konfliktov. Ne glede na to, ali smo v konflikt neposredno vpleteni, ali pa se prepirajo ljudje okoli nas, lahko to zelo negativno vpliva na naše poslovno in osebno življenje. Danes vam bom predstavil, kako učinkovito razrešiti konflikt. To je veščina, ki vam bo vedno prišla prav.

Večina prepirov nastane, ko ena oseba ne odregira na določeno dejanje druge osebe, tako kot si je ta zamislila. Včasih se krešejo mnenja, včasih gre za nezadovoljstvo ali pa kaj drugega. Idealno bi bilo, da bi se prepirom izognili, a včasih to ni mogoče.

Kaj moramo v tem primeru narediti? 

Upoštevajmo spodnje tehnike.

1. Odpravimo napetost

Smeh (ne sarkastičen ali ciničen) lahko zelo pomaga. Ne smemo pričakovati, da bomo s srčnim nasmehom rešili težave, ampak dobili bomo priložnost, da naredimo odmor, zberemo svoje misli, se umirimo in delamo na rešitvi težave.

2.  Konflikt poskušajmo rešiti takoj

Ne smemo ga preložiti na “bolj primeren čas.” Negativna čustva bodo samo poslabšala kakovost dela in življenja.

3. Identificirajmo težavo

Težavo moramo točno opredeliti, da jo bomo lahko učinkovito rešili. Včasih se ljudje niti ne zavedamo, kaj točno je jabolko spora. Poslušajmo drug drugega in ostanemo mirni. Zares poslušajmo! Zgodi se, da v mislih raje premlevamo, kaj bomo mi povedali, namesto da poskušamo razumeti sogovornika. Tega ne smemo počneti.

4. Vprašajmo, kaj druga stran potrebuje in pričakuje

Pogovor je ključnega pomena. Ko bomo razumeli potrebe sogovornika, bomo lažje zgladili spor. Včasih je pogovor in občutek, da so slišani tisto, kar resnično potrebujejo.

5. Potek pogovora naj ima primerno strukturo

To je zelo pomemben korak, ki si ga morate zapomniti.

  1. Oseba naj opiše svojo stran in izrazi občutke.
  2. Naglas ponovimo, kaj je oseba rekla, da ugotovimo, če smo jo pravilno razumeli.
  3. Oseba naj doda še več informacij in razlage.
  4. Ko pove vse, kar želi povedati, je čas da mi povemo svojo plat zgodbe.

6. Čas za rešitev

Ko spoznamo obe strani zgodbe, je čas, da rešimo konflikt. Vprašajmo naslednja vprašanja:

  • Kaj lahko naredimo, da bosta obe osebi zadovoljni z rešitvijo težave.
  • Kako lahko skupaj rešimo težavo?
  • Če je ne moremo rešiti takoj, kaj lahko naredimo, da bomo korak bližje rešitvi.

Ko smo osredotočeni na iskanje rešitve in ne na prepiranje, je večja verjetnost, da bomo zadovoljni z rešitvijo.

 7. Načrt

Obe strani se morata držati načrta in skupnega cilja. Tako bomo tudi preprečili ponovitev prepira.

Iskanje rešitve se moramo lotiti takoj. S tem se izognemo zameram in poslabšani kakovosti življenja. Vas zanima več o reševanju sporov in izboljšanju odnosov? Pridružite se Top Success Clubu in poskrbite, da bodo vsi vaši odnosi odlični in kakovostni.