Vodilni poslovni in motivAkcijski

trener, predavatelj in svetovalec v Evropi - za resno pomoč pri doseganju vaših osebnih in poslovnih ciljev

 
 
 

080 32 30

 
 
 

Košarica

 
 

Kako obvladati jezo in živeti mnogo bolje?

Kako obvladati jezo in živeti mnogo bolje?

Če želite osvojiti obvladovanje jeze, morate prevzeti nadzor nad vašimi čustvi. Morali se boste postaviti v miselnost, ki vam dovoljuje, da pomislite, preden ukrepate ali govorite. Če se ne naučite obvladovati jeze, lahko uničite medosebne odnose in povzročite fizično in čustveno škodo vsem udeleženim, tudi sebi.

O jezi

Jeza služi pomembnemu namenu. Je čustvo, ki nas opozori, da je nekaj narobe. Lahko nam pomaga iz nevarnih situacij, vendar pa si grožnje včasih le predstavljamo in jeza ni primeren način reagiranja nanje.

Sama po sebi jeza v bistvu ni glavna težava. V določenih situacijah sicer lahko pomaga, da skušate pomiriti občutek jeze, vendar pa je glavni cilj poiskati način, kako se lahko bolj zdravo izrazite.

Nekaj načinov, kako ohraniti trezno glavo:

  1. Ne reagirajte. Pomislite na vse situacije, ki so vas v preteklosti pripeljale v težave. Najverjetneje ste se na problem nemudoma razburjeno odzvali. Kadar ste soočeni s stresno situacijo, se je pomembno vzdržati nepremišljenih reakcij. Razmislite, kaj se zares dogaja, in ugotovite, kako se resnično počutite glede vsega skupaj.
  1. Vzemite si nekaj časa za ohladitev. Ne morete si vedno vzeti potrebnega časa za razmislek o reakciji. Če se počutite izjemno jezni, poskrbite za to, da si vzamete nekaj trenutkov za ohladitev. Preden se odzovete, poskusite prešteti do deset. S tem si podarite vsaj trenutek, da se spravite v pravo miselnost.
  1. Ne obremenjujte se z drugimi. Včasih se zaradi mnenj drugih o vas počutite grozno. Kadar ste preobremenjeni z osrečevanjem vseh ostalih, zlahka pozabite nase. V takšnih primerih nadzor prevzamejo čustva, sebe pa ne morete dolgo zanemarjati.
  1. Začnite se gibati. Dnevna telesna vadba vam pomaga znebiti se energije in čustev. Če začutite, da vas prevzema jeza, se odpravite na sprehod ali lotite športa, da jezo sprostite.
  1. Znebite se zamer. Zamere dolgoročno škodujejo le vam. Naučite se umetnosti odpuščanja, saj bo prineslo mir tako vam kot človeku, ki ste mu zamerili. 
  1. Poslužujte se sprostitve. Jeza pogosteje nastopi takrat, kadar ste napeti in pod stresom. Preučite različne sprostitvene tehnike, ki vam bodo pomagale pri pomiritvi.

Nekatere izmed možnosti:

  • Joga
  • Meditacija
  • Kopel
  • Izobraževanje, ki vam bo pomagalo nadozorovati misli, spremeniti navade in programirati samozavest, kot je Top Success Club.
  • Globoko dihanje
  • Poslušanje glasbe
  • Pisanje dnevnika
  1. Naučite se zdravih načinov za izražanje jeze. Jeze namreč ne smete popolnoma ignorirati, pač pa jo morate izraziti na zdrav način. Po določenem času za ohladitev premislite o svojih besedah in na miren način sporočite, zakaj se počutite jezne.

Zatiranje jeze

Lahko se vam sicer zdi, da ste obvladali svojo jezo, a morda jo pravzaprav le zatirate, kar pa lahko vse samo še poslabša.

Kadar zatirate jezo, jo zakopljete globoko vase, od koder bo našla pot na neželene načine. Morda boste začeli čutiti ogromno stresa, morda boste dobili glavobole, morda pa vas doletijo celo težave z visokim pritiskom. Lahko utrpi tudi vaše psihično zdravje. Zadrževanje jeze pogosto vodi v doživljenjske težave z depresijo.

Zapomnite si: če se vam zdi, da izrazito izgubljate nadzor nad sabo, poiščite pomoč strokovnjaka.

Smiljan