Vodilni poslovni in motivAkcijski

trener, predavatelj in svetovalec v Evropi - za resno pomoč pri doseganju vaših osebnih in poslovnih ciljev

 
 
 

080 32 30

 
 
 

Košarica

 
 

NAJ BO ZAVRNITEV VAŠA ZAVEZNICA IN NE SOVRAŽNICA

NAJ BO ZAVRNITEV VAŠA ZAVEZNICA IN NE SOVRAŽNICA

Mrežni marketing je eden najbolj zabavnih poslov, ki prinaša veliko zadovoljstva, a sčasoma se vsi mrežni tržniki soočijo z razširjenimi in univerzalnimi izzivi. Ne glede na to, kako dolgo se ukvarjamo z mrežnim marketingom ali kako uspešni postanemo, vedno obstaja možnost, da nas bo začasno onemogočilo najbolj vseprisotno in nevarno orožje – zavrnitev. Zavrnitev lahko pride kadar koli in tudi bo prišla. V trenutku nas ohromi, s tem pa uniči ves zagon in navdušenje, ki sta bistvena elementa za uspeh. 

 Zavrnitev zakonskega partnerja 

Prav si kdaj v življenju doživimo zavrnitev, a najhuje je, ko nas zavrnejo tisti, ki jim imamo najraje in jih spoštujemo: zakonski partner, starši, najboljši prijatelji, poslovni sodelavci. Prepričani smo, da je zavrnitev najpomembnejši dejavnik pri neuspehu v mrežnem marketingu. Pogosto ljudje odnehajo, še preden so pravzaprav zares začeli z mrežnim marketingom. Prepričani smo, da kar polovica vseh potencialno uspešnih mrežnih tržnikov odneha še pred začetkom, kajti mentorji jih ne pripravijo na to, kako se odzvati na zavrnitve. A dejstvo je, da je vse te odzive mogoče minimalizirati, če ne celo povsem preprečiti, in sicer s pripravami in proaktivnimi ukrepi. Vsak, ki novači nove člane, mora potencialne člane dobro pripraviti na zavrnitev, naučiti jih mora, kako se z zavrnitvijo spopasti.

Kako pripraviti potencialne člane na zavrnitev 

Zavrnitev lahko doživite kadar koli v karieri, problem pa je, da je večino časa ne pričakujete. Zavrnitev je nevidno orožje – pojavlja se v več oblikah in pogosto je povsem neprepoznavna vse do udarca … Sledi pa tresk! Ne moremo vam pomagati pri pričakovanju vsake potencialne zavrnitve, lahko pa vas pripravimo na tiste oblike zavrnitve, ki so najbolj uničujoče. Izogibanje tem nevarnim izstrelkom je precej enostavno, če profesionalce v svoji mreži pripravite že na samem začetku. V človeški naravi je, da ko se nad nečim navdušimo, želimo o tem pripovedovati drugim. Pa naj gre za nov okus sladoleda ali novo poslovno priložnost – to sploh ni pomembno. To želimo deliti, zlasti s tistimi, ki so nam najbolj pri srcu. To ni nič narobe pri sladoledu ali dobrem filmu, vendar pa o poslu ne pripovedujte nikomur, dokler niste dodobra podučeni in dokler podjetja ne poznate do obisti. Zakaj? Ker na našem področju primarni razlog za neuspeh izhaja iz dejstva, da se ljudje navdušijo nad možnostmi dobrega zaslužka, nato pa najbližjim povedo vse in še več, še preden so sploh spoznali, kako se v mrežnem marketingu posluje. Izjemno pomembno je, da nikomur ne poveste ničesar, dokler vas nismo naučili uspešnega pristopa.

Ko boste o tem poslu govorili s sorodniki in prijatelji, vam bo večina navrgla, da se vam je zmešalo. In čeprav menite, da poznate vsa dejstva, čeprav poznate resnico o možnostih zaslužka, vaši prijatelji, sosedje, družinski člani pa ne vedo ničesar, vam bodo rekli, da ste tepec. In če deset ali dvajset ljudi dvomi v vašo prisebnost, zlasti tisti, ki jih poznate in jih imate radi, boste odnehali, še preden boste sploh začeli. Zato ne odnehajte zaradi mnenja zakonskega partnerja. Čim prej pripeljite moža oziroma ženo s sabo na predstavitev.

Prijateljem, sorodnikom in celo zakonskim partnerjem NIKAR ne pripovedujte o tem poslu, dokler vas ne naučimo, kako jih o tem obvestiti. 

Najboljši novinci iz vaše bližnje okolice (warm market) se vam nikoli ne bodo pridružili, če boste do njih napačno pristopili, ne glede na to, kako uspešni ste. V dolgih letih izkušenj smo se naučili, da je največji razlog za neuspeh posledica upoštevanja mnenj ljudi, ki ne vedo, o čem govorijo.

Zavrnitev družine in prijateljev je daleč največji izziv v mrežnem marketingu. A odnos bližnjih lahko spremenite le tako, da spremenite tudi svojega. Šele potem, ko ste dvignili svojo raven samospoštovanja in zaupanja vase, lahko drugim pomagate, da dvignejo svojo raven (pogosto gre za spremembo mnenj, krepitev podpore ali interesa družine, odpiranje vrat prijateljem in sodelavcem).

Napoleon Hill, avtor knjige Misli in postani bogat, mi je pomagal razumeti, da moram nujno in absolutno verjeti. Verjeti moram v to, kar sporočam drugim, verjeti moram v zmožnost podajanja sporočila – zgolj upanje in želja ne zadostujeta. Zame je bil ta posel najboljši tečaj samorazvoja na svetu. Ko se odpravljam do potencialnih članov, imam v glavi, da lahko ustvarim dve različni mišljenji. Lahko se trudim za dober sprejem pri ljudeh, do katerih pristopim, to je enostopenjski proces, imenovan vztrajnost. Lahko pa se izognem bolečini ob zavrnitvi, to pa je tristopenjska formula: ne reci ničesar, ne stori ničesar, bodi nihče. Vztrajnosti, pomešane s popolnim prepričanjem, ni mogoče premagati.

Novi tržniki bodo pogosto že zaradi strahu in pričakovanja zavrnitve raje ostali doma. Strah pred začetkom je eden primarnih vzrokov neuspeha v tej panogi. To pojav je očiten, čeprav se o njem ne govori. Novi tržniki se bodo skrivali z izgovorom, da morajo bolj preučiti izdelke, se udeležiti še več sestankov, opazovati izkušene pri delu, pa čeprav so vse to videli že desetkrat. Z veseljem se bodo udeleževali usposabljanj, porabljali bodo čas za poslušanje navodil, kako novačiti in odgovoriti na dvome. Na splošno bodo naredili vse, da bi se izognili dejanskemu novačenju novih članov. Začeli se bodo ukvarjati z vsemi možnimi neproduktivnimi dejavnostmi, da se jim le ne bi bilo treba podati v svet in ukrepati. In po več dnevih, tednih, celo mesecih trdega dela bodo prišli do zaključka, da ta posel ni zanje. Navsezadnje jim ni uspelo zgraditi organizacije, mreže.

 Zavrnitve ne jemljite osebno 

NOVI sodelavci se morajo naučiti, da ''Ne, hvala'' ne pomeni osebne zavrnitve. Natakarici v lokalu, ki toči pijačo, bo nekdo rekel ''Ne bi, hvala,'' spet nekdo drug pa bo rekel ''Za zdaj imam dovolj, ne, hvala.'' Od gosta lahko tudi sliši, da ima ta dovolj, ali pa celo, da ne pije. Pa vendar natakarica zaradi vseh teh odzivov ne steče objokana v straniščne prostore samo zato, ker gostje ne želijo več piti. Vendar pa lahko te situacije primerjamo s tistim, kar doživljajo novinci v tem poslu. Zavrnitve jemljejo preveč osebno, ne glede na to, kako so bile izrečene. V naši panogi odklonitev sodelovanja najpogosteje pomeni, da čas trenutno ni primeren. Tu in tam pomeni tudi, da oseba ne mara neposredne prodaje. Nikoli pa ne pomeni, da vas ljudje ne marajo. Na postopek novačenja glejte kot na postopek precejanja. Tako kot natakarica, ki naokoli hodi s steklenico vina, tudi mi zgolj iščemo tiste, ki jih zanima naša ponudba. In sprejemanje zavrnitve je le del procesa iskanja tistih, ki privolijo.

Osebna zavrnitev je eno najbolj težkih čustev, ki jih človek lahko občuti. A kot vemo, je v življenju treba najti ravnovesje, in kjer je zavrnitev, je tudi sprejemanje. Soočanje s tem pa je neprekinjena dejavnost. 

''Prehod v mrežni marketing je pomenil nov začetek, prisilno zapustitev območja udobja.''

In me je prešinilo. Nekateri člani proti dnu lestvice so se mi začeli zahvaljevati. Izrazili so mi hvaležnost za pomoč in ker sem jih privedel do velikih sprememb v življenju. Neverjetno! Zaradi tega priznanja mi je srce začelo hitreje biti, v očeh so se mi nabrale solze. Postalo mi je jasno, da če bi jaz odnehal, bi verjetno izgubil svoje nove prijatelje in poslovne sodelavce, ki pa so mi bili bolj pri srcu. Mrežni tržniki so ljudje, ki jim je mar, ki delijo, dajejo in širijo veselje. Tako kot jaz, tudi oni iščejo uspeh, mir, svobodo. Običajen posel vse to nudi omejenemu krogu ljudi, pri mrežnem marketingu pa je uspeh dosegljiv široki množici.

Opustitev starih navad in načina življenja ter preoblikovanje v novo osebnost je bil zares boleč prehod. Najtežja stvar, ki sem jo kadar koli storil, je bil odhod iz območja udobja, ki sem ga imel kot zlatar. A zaradi nove osebne svobode, osebne rasti in občutka, da me cenijo, sem našel večje in boljše območje udobja. Območje udobja, v katerem sem mrežni tržnik, hvaležen Bogu, da mi odpira vrata, mi daje pogum, da stopim skoznje, in osvetljuje mojo pot.

Ko ne govorite z dovolj ljudmi 

Če v tednu dni govorimo le z ducatom ljudi, ni hujšega na svetu od njihove zavrnitve. Če pa smo v tednu dni v stiku z nekaj deset ljudmi, pa zavrnitev izgubi svojo težo, saj jih bo nekaj vedno na naši strani. Ne pozabite na zakon ravnovesja: povečajte število pristopov in zmanjšajte učinek zavrnitve.

Ko začnete svojo dejavnost, morate 80 odstotkov časa posvetiti novačenju, če želite zgraditi svojo mrežo. Vse drugo je nepomembno. Najprej morate doseči neko raven uspeha. Ne postanite profesionalni član občinstva! Izstopite iz množice in se izpostavite.

Ne pozabite: le veliko število pristopov do potencialnih članov preprečuje pretirane odzive na zavrnitve. Če v svoje vrste vabite manj ljudi, je zavrnitev nekaj groznega. Če pa pristopite do več ljudi, pa se osredotočite na tiste, ki vaš predlog sprejmejo.

Mrežni marketing je na začetku igra številk in se razvije v posel z ljudmi, ko se gradi legitimna mreža navdušenih mrežnih tržnikov.

Na vse to vas lahko pripravimo. V Top Success Clubu imamo vrsto tečajev, ki vas bodo pripravila, da boste postalo neomajno samozavestni in vas zavrnitvne ne bodo tako prizadele. Prav tako imamo najbolj kakovostne tečaje s področja mrežnega marketinga.